1402-06-07 05:47
540
0
86268
معراجی‌ها؛

شهید ارتشی که به صف مبارزین علیه رژیم شاهنشاهی پیوست

شهید «محمد صادق اکسیر» از شهدای دفاع مقدس است که در دوران رژیم پهلوی در ارتش از فساد دولت خشمگین بود به همین دلیل به صف مبارزه با انقلابیون پیوست.

به گزارش گلستان ما، شهید محمدصادق اکسیر، فرزند مختار متولد ۱۳۱۵ از شهرستان آستارا است. از دوران کودکی او خاطره‌ای به جا نمانده است. تحصیلات را تا پایان سیکل ادامه داده است.

برحسب اعتقادات قومی آن روز ازدواج زودهنگام او در سن پایین صورت‌گرفته است و حاصل این ازدواج سه فرزند است.
 محمدصادق با همان مدرک وارد ارتش شد و در لباس ارتشی به رژیم شاهنشاهی خدمت کرد و رفتارای غیرمنصفانه و مستبد و چاپلوسی‌های سران ارتشی آن دوره را به چشم خود دید و از داشتن این لباس متنفر بود، اما سنی از او گذشته بود و قادر نبود به شغل دیگری روآورد. همچنان در کار خود باقی ماند و همین حس تنفر باعث شد که کم‌کم به انقلابیون بپیوندد و افتخار می‌کرد که در دوران خدمتش توانسته است به اهداف خود که از رهبری امام نشات می‌گرفت، خدمت کند. با پیروزی انقلاب، همچنان به خدمت خود در راه امام ادامه داد.
 با شروع جنگ عراق با آموزش‌های متعدد به سربازان دین خود را ادا کرد.
 با حضور در جبهه‌ها تجربیات خود را به محک گذاشت و توان‌مندی‌های او تأثیر به‌سزایی در جبهه‌ها داشت. تا این که در تاریخ سی‌ام فروردین ۱۳۶۰ با شهادت خود آخرین درس‌آموزشی را به نیروی تحت امر خود داد و یاد او همیشه در اذهان هم‌سنگرانش جاودانه ماند.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.